داستانک های شیشه ای

داستان کوتاه و شعر و ....و مهربانان ،نقد و نظر فراموش نشود

داستانک های شیشه ای

داستان کوتاه و شعر و ....و مهربانان ،نقد و نظر فراموش نشود

شلوار دوتا

 

پرویز بود که زنگ زد ، می خواست منو ببینه  .

قرار شد شب  یه سری بیاد  پیشم خونه .

مدتی بود ازش خبری نداشتم . قدیما گاه گداری

برای دردل یا مشورت میومد پیشم یا من می رفتم

 دفترش .

اونشب اومده بود که مشکل بزرگ خانوادگیش رو

که براش پیش اومده بود باهام در میون بذاره .

اونم با قسم جلاله که موضوع بین خودمون بمونه.

خلاصۀ حرفش این بود که زنش و بچه هاش دست

 به یکی کردن و خونه و ماشین رو ازش گرفتن و دنبال

گرفتن زمینش هستن که تو شهرشون داره . اونم برای

رفع نیاز ، یه خانم سر براه شهرستونی گرفته و  از

غرب تهرون رفته یه آپارتمان شیک تو شرق تهرون

 کرایه کرده و با همسر جدیدش اونجا زندگی می کنه.

راستش نه اون موقع و نه تا حالا دقیقا نفهمیدم

طرح این موضوع با من برای چی بود مشورت  یا دردل

خالی . موضوع دید و بازدیدای ما تا حالا بیشتر مسائل

کاری و اداری و یا اجتماعی – سیاسی مملکت بود و

بعد از موردی که  واسطه وصلت دخترش با یه جوون

 بسیار برازنده شدم اولین بار بود که در جریان مسائل

خصوصی خانوادگی شون قرار می گرفتم ..

طبق معمول در موحهه حضوری من با صمیمیت و سادگی

روایتش رو از مسئله با تصور حق به جانبی او  باور کردم

ولی البته سوالاتی هم در ذهنم بوجود آمده بود  که باید

برایش پاسخی پیدا می کردم . مدتی بعد در جریان  فصل

 شراکت کوچکی که با هم داشتیم ابعاد جدیدی از  شخصیت

مادیگرای این همکار قدیمی رو شناختم . که بسیاری از تصورات

 ذهنی منو نسبت به او دستخوش تغییر کرد . و نهایتا اخیرا

 متوجه روایت دیگری شدم که نشون میداد داستان تعریفی اون

 شب یه خورده حا بحا برام گفته شده بود یعنی این حناب بعد از

سال ها  تصاحب پست های نون آبدار ، باصطلاح شلوارش دو تا

 شده  و اول  رفته همسر جدیدی گرفته که با عکس العمل طبیعی خانواده روبرو شده و باقی ماجرا .

نمی دونم کجا خوانده ام که چهرۀ واقعی انسان ها بویژه آقایان

در دو جا آشکار می شه یکی در هنگام تقابل منافع  مهم مادی

یکی در هنگام تصاحب جنس مخالف . داوری در مورد این گفته با شماست .

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:03 ق.ظ http://http://kooris-6.blogsky.com/

سلام!
از وبلاگت بازدید نمودم خیلی قشنگه من که خوشم امد !
از وبلاگ منم دیدن کنید ...
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد