داستانک های شیشه ای

داستان کوتاه و شعر و ....و مهربانان ،نقد و نظر فراموش نشود

داستانک های شیشه ای

داستان کوتاه و شعر و ....و مهربانان ،نقد و نظر فراموش نشود

پرویز (1)


انگار دستاش دیگه سنگینی سابق رو نداشت یا من عادت کرده بودم.

آخه داشتم از زور بیخودی که دیشب تا نزدیک صبح میزد می گفتم .

بعد به طعنه گفتم پرویز خان هرچی شمشیرت کند شده زبونت تیزتر شده

عصبانی تر شد و تا اومد یه لگد حواله کنه با کون محکم خورد زمین و

بی اختیار از درد فریاد بلندی کشید. چند ثانیه ای صبر کردم تا بلند شه

ولی دیدم بی حال روی زمین ولو شده و آهسته ناله میکنه. رفتم جلو و

دستی به صورتش کشیدم که نامردی نکرد و انگشتم رومحکم گاز رفت.

منهم با یک سیلی محکم و آبدار طوری جوابش رو دادم که چشماش بسته

شد و از حال رفت.

زنگ زدم به اورژانس و گفتم اگر اومدین در بازه. چمدونم رو که قبلا بسته

بودم ، پاسپورت  رو هم از زیر فرش  برداشتم  و نگاهی به ساعت دیواری

 انداختم ، نه هنوز برای رسیدن به فرودگاه فرصت بود .سویچ ماشین رو

از جیب شلوارش برداشتم و در گوشش گفتم آدیوس و زدم بیرون. از همین

الآن هوای آزادی رو حس می کردم.

 

ایران خانم گروگان است

ایران خانم : مگه من گروگان تو هستم ؟

حاج آقا :  بعد از چهل سال زندگی مشترک تازه فهمیدی؟

ایران خانم : حالا از جون من چی می خوای ؟

حاج آقا : هیچی .تو ضامن بقای من هستی

ایران خانم : هر چی بخوای بهت میدم ولم کن.

حاج آقا : زرشک !!!! مگه چیزی هم داری بهم بدی ؟

ایران خانم : این همه ثروت آبا و اجدادی دارم .

حاج آقا : خواب دیدی خیر باشه. همۀ اونا رو که بالا کشیدم.

ایران خانم :تا کی باید اسیر تو باشم ؟

حاج آقا: تا جون داری و نفس می کشی مهمون منی.

ایران خانم :از خدا نمی ترسی؟

حاج آقا پوزخندی میزند : کدوم خدا ؟ کجاست؟ فعلا که خدات منم

ایران خانم زیر لب می گوید: انگار چاره ای جز درخواست کمک از پلیس بین الملل نیست

حاج آقا که زمزمۀ ایران خانم رو شنیده با تمسخرمی گوید:  ول معطلی ، دم اونا رو هم دیدیم

ایران خانم : پس بگم بچه هام بیان

حاج آقا : بگو بیان تا قلم پاشون رو بشکنم

ایران خانم : پس چرا اون دفعه که اومدن شلوارت رو خیس کردی

حاج آقا به تته پته میافتد : اونا دژمن بودن

ایران خانم : خوب دشمن اصلی تو ما  بودیم و هستیم

حاج آقا :اون بار اشتباهی کردیم که تکرار نمیشه

ایران خانم : پس صبر کن ببین تکرار میشه یا نمیشه